Niania, Opiekunka do dziecka dla Ciebie - TheNanny.pl
a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
  /  Zdrowie   /  Automasaż głowy – Doładuj się

Automasaż głowy – Doładuj się

Doładuj się…

Jak szybko dodać sobie energii, kiedy kolejna kawa nie jest już rozsądnym pomysłem? Proponuję Ci kilkuminutową sesję idealną na poranek, inspirowaną po części masażem, jaki wykonuje się sportowcom tuż przed zawodami.
Jeśli możesz, uwolnij stopy z butów, aby pozwolić im się poruszać, powspinaj się kilka razy na palce, tak, żeby poczuć ruch w łydkach. Idźmy dalej, do ud – to duża i mocno ukrwiona grupa mięśni, udowodniono, że ich masaż najbardziej wymiernie wpływa na poprawę wydolności całego ciała.

Usiądź, to da Ci do nich odpowiedni dostęp. W rozmasowanie ud włóż tyle siły, ile chcesz jej dostać w zamian – uderzaj w nie dłońmi zaciśniętymi w pięści, szczyp i roztrząsaj oburącz, również tylną stronę uda.
Teraz wstań, połóż prawą rękę pod pępkiem, lewą na tej samej wysokości na lędźwiach. Daj sobie kilka głębokich wdechów, kierując je do podbrzusza – dla dotlenienia. Zatocz rozłożoną płasko dłonią kilka okręgów wokół pępka, to daje bodziec narządom wewnętrznym do efektywnej pracy. Rozetrzyj energicznie lędźwia, najlepiej aż do rozgrzania. Przejdź do szybkiego, silnego opukania palcami mostka i klatki piersiowej aż do obojczyków, koniecznie połączonego z głębokimi wdechami. W ten sposób usprawniasz mięśnie oddechowe, przy okazji uwalniając się od napięć.
W podobny sposób opukaj kark w okolicy kręgosłupa i mięśnie równoległoboczne – poprawiasz przepływ krwi i rozluźniasz je. Przejdźmy do głowy. W okolicy brwi mają zwyczaj kumulować się stresy, a poziome zmarszczki to oznaka niewyrażonej złości…
Rozetrzyj czoło opuszkami palców, spiralnie, kierując się od nosa do linii włosów, powtarzając ruchy od linii pośrodkowej na boki. Opukaj je delikatnie, Jeśli masz ochotę, podrap. Poprawiasz krążenie, wyrównujesz ciśnienie, zapobiegasz napięciowym bólom głowy. Teraz środkowym palcem opukaj czubek głowy. Tak, to już koniec 🙂

Jeśli masz wątpliwości, jak wykonać jakiś ruch, zrób to tak, jak czujesz, kierując się zasadą swojego komfortu – choć przy opukiwaniu ud, klatki piersiowej i karku użyj raczej siły nieco większej, niż masz ochotę. Najważniejszy niech będzie dla Ciebie silny, swobodny oddech.

Start!

Justyna Danielska
https://m.facebook.com/artystamasazysta/

Dodaj komentarz